Splitsko ljeto: Terezija Kusanović pjeva u baletu 'Grk Zorba'

Terezija KusanovićMezzosopranistica Terezija Kusanović, koja je nešto više od pola godine stalna članica opernog ansambla HNK Split, tek je otpjevala ulogu Ciece u premijernoj "La Giocondi" i sada se prihvatila nove partiture. Ima malu, ali jedinu vokalnu solističku ulogu u baletu "Grk Zorba" čija je premijera na programu 3. kolovoza..., piše Jasmina Parač na stranicama Slobodne Dalmacije ...


SPLITSKO LJETO

Mezzosopranistica na alt zadatku

Piše: Jasmina Parač / Slobodna Dalmacija
Izvor: Slobodna Dalmacija

Terezija Kusanović Čuveni balet objedinit će nastup baletnog i opernog ansambla: uz plesače nastupit će orkestar i zbor pod ravnanjem Harija Zlodre, a Terezija Kusanović svojim će nastupom na svojevrstan način “komentirati” izvedbu plesačice koja tumači ulogu Marine, odnosno njezinim će pokretima dodati glas.

Jedno pjeva, drugo uči

− Ovaj solo nije ni dug ni pretjerano težak kad se usporedi s nekim drugim opernim ulogama, ali pjeva se na grčkom, što do premijere moram dobro svladati. Inače, dionica se, ovisno o dirigentovoj odluci, može izvoditi i u šansonijerskom i u folklornom stilu, ali maestro Zlodre odlučio se za klasično operno pjevanje. S “Grkom Zorbom” i operni će ansambl zaključiti svoj posao na Splitskom ljetu, a kako kaže Terezija Kusanović, upravo je taj ansambl najangažiraniji na festivalu.

− I meni se posljednjih mjeseci događa da stalno jednu ulogu pjevam, a drugu već učim. Nažalost, nas solista u operi je jako malo i nemamo alternacije, samo nas je sedam zaposlenih. U Rijeci ih je barem dvostruko, a Zagreb da i ne spominjem. Tako sam nakon nastupa u “Zrinjskom” i “Adelu i Mari” spremila ulogu u operi “Maršal”, ali razboljela sam se i završila u bolnici, pa se predstava održala bez scena u kojima sam se trebala pojaviti. Svakako bi trebalo pojačati naš ansambl, to prije što baritona uopće nemamo − kaže Terezija Kusanović, koja već godinama radi i kao asistentica na Glazbenoj akademiji i ima prilike uvjeriti se u kvalitetu mladih pjevačkih snaga čije vrijeme tek dolazi.

Terezija kusanović

Altovska uloga

Pjevačica s dvjema diplomama − završila je glazbenu pedagogiju kod pokojnog dr. Miljenka Grgića i solo pjevanje kod prof. Nelli Manuilenko, kojoj je danas i asistentica − prvu je veliku ulogu dobila u riječkom HNK-u, gdje je tumačila naslovnu ulogu u Paraćevoj “Juditi”.

Bilo je to prije pet godina, kad je u ulozi biblijske heroine zamijenila upravo svoju mentoricu Manuilenko i postigla velik uspjeh. Premda je njezin glas mezzosopran, pjevala je i “čiste” sopranske uloge, a uloga u “Grku Zorbi” altovska je; svaki mezzosopran, kaže, treba vremena dok nađe glazbeni prostor u kojemu najbolje funkcionira.

Primjerice, Nelli Manuilenko, nakon što je u karijeri otpjevala brojne mezzosopranske uloge, pred kraj nastupanja birala je samo one pisane za dramski sopran.

Nastupati se mora

− Glas se opušta, razvija i konačan oblik dobiva jedino na sceni. Stoga i studentima savjetujem što češće nastupe, a nije loše i da neko vrijeme provedu u zboru − kaže Terezija Kusanović.

I Terezija Kusanović, kao i mnogi njezini kolege, priželjkuje povratak opere na Peristil. Ove godine napravili su što su mogli na Prokurativama uz dobro ozvučenje, ali napominje da prostor nema dobru akustiku, a publiku i izvođače zbunjuje lupa čaša i tanjura iz okolnih kafića, uza sve ostale zvukove s Rive i Marmontove ulice.

Terezija Kusanović

Našu sugovornicu nakon nastupa u “Grku Zorbi” očekuje još jedno kraće stručno usavršavanje u Italiji, a na jesen nastupa u operama koje će biti u sezonskom programu; za sebe u skoroj budućnosti priželjkuje najpoznatiju mezzosopransku ulogu, Carmen, potom Maddalenu iz “Rigoletta”, a rado bi pjevala i u nekoj ruskoj operi, koje se kod nas rijetko postavljaju.

Povezani članci

Who's Online

We have 319 guests and no members online