I u Omišu je prikazan film o štovanju Bogododice u Dalmaciji

FilmU prostorijama Zimskog kina Omiš priređena je projekcija dokumentarnog filma: "STELLA MARIS DALMACIJA". Film je četvrti u nizu projekata "Digitalno snimanje hrvatske mariološke baštine", kojemu je pokrovitelj Hrvatska biskupska konferencija. Film prikazuje štovanje Bogorodice u Splitsko-makarskoj nadbiskupiji i Hvarskoj biskupiji od srednjeg vijeka preko renesanse do današnjih dana. U snimkama su predstavljena znamenita marijanska svetišta, te antologijski odabir djela iz teološke književne, likovne i glazbene baštine posvećene Gospi... Nažalost, projekciji se nije odazvao velik broj posjetitelja ...

Piše: Davor Grgat

Produkcija filma:  Udruga Prosoli - Sveta glazba,
producenti:        Alojzije Prosoli i Krešimir Renzok Prosoli,
scenaristica:      dr. sc. Hrvojka Mihanović Salopek
realizacija:         dr. Hrvojka Mihanović Salopek i Miroslav Mahečić.

Prisutnima se je tom prilikom obratio omiški gradonačelnik, prof. Ivan Škaričić, a potom je govorila scenaristica filma dr. Hrvojka Mihanović Salopek, koja je pored ostaloga kazala: "Film Stella maris Dalmacije I. dio prikazuje štovanje Bogorodice u Splitsko-makarskoj nadbiskupiji i Hvarskoj biskupiji od srednjeg vijeka preko renesanse do današnjih dana. U snimkama su predstavljena znamenita marijanska svetišta, te antologijski odabir djela iz teološke književne, likovne i glazbene baštine posvećene Gospi.

Nažalost, projekciji se nije odazvao velik broj posjetitelja, premda je film toliko interesantan da ga se može gledati i satima, jer rijetka su Marijina svetišta u našoj Županiji koja se mogu tako kvalitetno i brojno razgledati, a usto i uz stručni vodič pa i prekrasnu muziku.

U filmu su snimljeni kameni spomenici na čast Bogorodici iz vremena hrvatskih vladara, te rijetke knjige i rukopisi: Marka Marulića, Frane Božičevića Natalisa, Ivana Lučića, Koriolana Ćipika, Petra Lučića Trogiranina, Ivana Lulica, Mateja Albertija Matulića, Dominika Armanova, Hanibala Lučića, Petra Hektorovića, Hortenzija Brtučevića, Lovre Grizogona, Andrije Vitaljića, Bone Razmilovića, Filipa Grabovca, Andrije Kačića-Miošića, Petra Kneževića, Mateja Čulića kao i najstarijeg Splitskog evanđelistara (580.-600.god.) i Trogirskog evanđelistara (11.do 13. st.).

Film nas upoznaje i s likovnim djelima srednjovjekovnih majstora Radovana i Andrije Buvine, te Blaža Jurjeva Trogiranina, Ivana Duknovića, Andrije Alešija, Nikole Firentinca, Girolama de Santa Croea, Jacopa Tintoretta, Benedetta Diane, Antonija Molinariusa, Mateja Pončuna i drugih.

U glazbenim snimkama prisutna je tradicija koralnog pjevanja i specifičnog glagoljaškog pjevanja očuvanog u pučkoj tradiciji...", kazala je pored ostaloga dr. Hrvojka.

Film je prikazivan u više mjesta naše Županije, pa tako i u Omišu i to besplatno.