Vrli novi svijet: Ideal 'mobilnog čovjeka'

Nakon ideološke utopije 'novoga čovjeka' nastupa ideal 'mobilnoga čovjeka' bez korijena, nasljeđa, pamćenja i povijesti. On je hiperfleksibilan, prilagodljiv, interoperabilan, odgovoran samom sebi te mijenja identitete kao košulje. Globalizam veliča figuru 'fiktivnog bitka' kao puki proizvod apstraktne spekulacije koje je Jules de Gaultier teoretizirao s nazivom 'bovarizam', kao suvremeni ljudski poriv za neprestano mijenjanje društvenih maska i uloge. Suvremeni hipermobilni čovjek postao je poželjni 'lepršavi leptir' sklon iznenadnim prevratima, spin-alkemičar koji travestira vrijeme u kronološki ekstrakt dojmova i vijugastih užitaka i koji umnožava značenja i identitetne koktele. Društvena hermafroditizacija okončava proces identitetne tribalizacije. Dvosmislena figura 'Ziggyja Stardusta' definitivno je detronirala panteon kerubina i arhanđela. Nova idolatrija pokreta kao izraz 'sretne mondijalizacije' proizvodi fatalizaciju povijesti. Ona pretvara postojanje u sudbinu pomoću repetitivnog diskursa "o neminovnim evolucijama" koji dobro rezimira formulu novoga 'globalnog intelektualnog terorizma': ne postoje druge alternative...


'Angelus Novus' i suvremeni bovarizam

 
Nakon ideološke utopije 'novoga čovjeka' nastupa ideal 'mobilnoga čovjeka' bez korijena, nasljeđa, pamćenja i povijesti. On je hiperfleksibilan, prilagodljiv, interoperabilan, odgovoran samom sebi te mijenja identitete kao košulje

 
Piše: Jure Vujić / Vjesnik
Izvor: Vjesnik


angel novus

 
PROČITAJTE VIŠE...
http://www.vjesnik.hr/html/2009/11/04/Clanak.asp?r=sta&c=1

Povezani članci

Who's Online

We have 255 guests and no members online