Kako doma iz Finske?

toni čepićzbor brodosplitIzvjestili smo vas već o najfriškijem gostovanju ponajboljeg muškog zbora na svijetu, splitskog gradskog zbora "Brodosplit". Splitski pivači uvijek su dragi gosti u našoj maloj Općini, sjećamo se njihovog posljednjeg gostovanja u crkvi na Dućama.., Kako s jednim njihovim tenorom dijelim osim prijateljstva i neizvjesnu profesionalnu sudbinu, valjalo bi reći koju i o njihovom nastupu na međunarodnom natjecanju muških zborova “Leevi Madetoja” i pravoj avanturi u povratku kući... Tridesetak je članova splitskog zbora "Brodosplit" i njihovu pratnju izbacivanje prašine iz islandskog vulkana zateklo daleko od kućnoga praga, u finskom Espoou. finskaIako su natjecanje na prestižnom međunarodnom natjecanju muških zborova “Leevi Madetoja” završili s trećom nagradom u rukama, čime su iznimno zadovoljni s obzirom na veliku konkurenciju izvrsnih zborova sa sjevera Europe, potpuno slavlje našem Toniju Čepiću i njegovim raspjevanim kolegama pokvarilo je pitanje kako se vratiti doma, s obzirom na to da od leta avionom za Frankfurt, odakle su u ponedjeljak trebali krenuti kući, neće biti ništa. − Ovdje su nas, vrlo kulturno, jučer upoznali sa svim mogućnostima “alternativnog povratka kući” − javio se Jasenki Leskur-Staničić, novinarki Slobodne Dalmacije, zamjenik predsjednika Gradskog zbora “Brodosplit” Mladen Velat ...

VIŠEDNEVNA AGONIJA SPLIĆANA NAKON USPJEŠNOG NASTUPA NA SJEVERU EUROPE

AJME, 52 SATA PUTEŠESTVIJA DO KUĆE!!

Zbor ‘Brodosplit’ u škverskoj ‘Gabrielli’

zbor Brodosplit

‘Kad su čuli da smo zbor koji nosi ime škvera u kojem je izgrađena ‘Gabriella’, u agenciji Viking Line slomili su se od ljubaznosti i davanja popusta’

Piše: Jasenka Leskur-Staničić / Slobodna Dalmacija
Izvor: Slobodna Dalmacija

Ovdje su nas, vrlo kulturno, jučer upoznali sa svim mogućnostima “alternativnog povratka kući” − javlja Mladen Velat, zamjenik predsjednika Gradskog zbora “Brodosplit”.

− Uglavnom, nadrljali smo, ali možda ne kako smo mogli. Dakle, u ponedjeljak se, umjesto na aerodrom, vozimo u Helsinki, odakle krećemo na 16 sati dugo putovanje u Stockholm. Zanimljivo je da do Stockholma putujemo brodom “Gabriella”, inače izrađenim u našem škveru 1992. godine.

gabriella

Kad su u agenciji “Viking Line” čuli da smo zbor koji nosi ime tog škvera, “slomili” su se od ljubaznosti i davanja popusta, tako da će nam biti žao kad u utorak ujutro budemo morali izići s broda da bismo nastavili put autobusom.

Avantura za anale

Ako nas autobus bude stvarno čekao u Stockholmu, idemo direktno za Split, ma što to “direktno” trebalo značiti u ovim uvjetima. Vožnja duga 2300 kilometara trebala bi trajati 36 sati. Možda bude i koji sat manje, s obzirom na to da je nizbrdo, ali očekujem da smo doma u srijedu navečer nakon 22.00 sata − kaže Velat, napominjući da će ovo putovanje vjerojatno ući u anale zbora “Brodosplit”, poput povratka iz Walesa autobusom, “kad smo imali tri kvara autobusa i tridesetak kvarova u glavama pivača”.

U svakom slučaju, mukotrpan povratak kući ne može umanjiti zadovoljstvo da su “brodosplitovci” ostvarili lijep uspjeh na natjecanju koje se održava svake pete godine i okuplja uglavnom najbolje baltičke zborove, te da su nastupili kao jedini zbor iz ostalih dijelova Europe.

U konkurenciji 28 zborova, osim trećeg mjesta osvojili su i novčanu nagradu od 1.000 eura, pa je prvi put neki “nebaltički” zbor osvojio nagradu

Ovacije

Osobito su ih obradovali prijam i ovacije publike, koja je aklamacijom posebno pozdravila izvedbu “O Gospe SinjskaVlade Sunka.

zbor Brodosplit

Iako je naš glazbeni izričaj bitno različit od onoga koji se vrednuje u skandinavskim glazbenim krugovima, raduje nas da je žiri uspio prepoznati autentičnost i kvalitetu izvedbe našeg zbora. Također, kao dirigent bio sam ponosan na činjenicu da su dirigenti nagrađenih zborova tražili note skladbi hrvatskih skladatelja koje smo izvodili na natjecanju − komentirao je dirigent škverskog zbora Vlado Sunko.

Splićani su u 15-minutnom programu još nastupili s Papandopulovim završnim zborom iz ”Muke Gospodina našega Isukrsta”, te sa finskom pjesmom “Valkeat KaupungitLeevi Madetoje.

U organizaciji veleposlanstva Hrvatske, “Brodosplit” je održao i cjelovečernji koncert u crkvi Vanha kirkko u Helsinkiju.