Zanimljivosti..

Povratak popularne glazbe na javnu televiziju

Nekad davno, dok je država Hrvatska još bila jako mlada, nacionalni ponos na vrhuncu, a javna televizija nazivana katedralom duha, popularna glazba imala je kraljevski tretman. Štoviše, HTV je negdje početkom devedesetih godina prošlog stoljeća u svom programu imao oko 15 glazbenih emisija: Hit depo, Cro pop rock, Monoplus, Izvan stuje, Metalmania, Električni cowboy, Top DJ mag, Večeras s vama, Pravo vrijeme, Crno-bijelo u boji, HR top 20, Opera box itd. Da čovjek ne povjeruje! Scena je rasla, novi bendovi nicali kao gljive poslije kiše, diskografi dobro zarađivali, muzičari svirali, klubovi radili i onda odjednom... rupetina u programu koja je potrajala godinama i u kojoj više nije bilo mjesta za glazbu, ni domaću ni stranu! Nestalo je glazbenih spotova i ikakvih relevantnih informacija vezanih uz popularnu glazbu. Netko je jednostavno stavio ključ u bravu i zatvorio sva vrata popularnoj glazbi na nacionalnoj televiziji ...


HIT DEPOI

Povratak popularne glazbe na javnu televiziju


Piše: Dubravko Jagatić / Tjednik Novosti
Izvor: Tjednik Novosti


Hit DepoA onda smo otvorili vrata stranom kapitalu pa su u Hrvatsku stigle dvije nove televizije s nacionalnom koncesijom, Nova TV i RTL. Probudila se nada da strani investitori znaju što znači popularna glazba i o kakvom je zapravo biznisu riječ. Međutim, crna rupa se samo proširila i progutala ono malo preostale glazbe na sva tri programa.

U međuvremenu su počeli stizati zakoni koji već godinama postoje u svijetu show businessa i glazbenoj industriji, pa su se i domaći diskografi morali povinovati ispravnom poslovanju i to poslovanje pojasniti televizijama u Hrvatskoj.

Međutim, zid je bio deblji, tvrđi i veći nego što su očekivali. Tako je glazba do dana današnjeg na skoro sve tri televizije zadržala status nečega što košta i što nije baš nužno da se prikaže ako se baš ne mora.


Calen bite

Drugim riječima, iz situacije s početka devedesetih kad se spotovima, za koje nitko nije plaćao ni kune, punila svaka rupa u programu, prešlo se u stanje u kojem se počela naplaćivati svaka sekunda glazbe koja se mogla nazrijeti u programu, čak i za špice ili glazbene podloge nekih govornih emisija. Tako je to dogovoreno u svijetu gdje se itekako naplaćuje autorstvo glazbe.

Ukratko, televizijski urednici su zaključili da je preskupo plaćati nešto što zapravo nitko ne sluša, a ako i sluša ne mora baš gledati.

Nakon nekoliko godina počeli su se dizati glasovi nezadovoljnika, predvođeni Hrvatskom glazbenom unijom, koja je s pravom tvrdila da ako već neće komercijalne televizije, nacionalna televizija ima dužnost i obavezu informirati javnost o glazbenim zbivanjima i izvođačima kojih nije malo.

Međutim, okolnosti su već odavno pregazile svaku brigu o očuvanju kulturne, a u njoj i pop kulturne baštine. Mnogi su se pitali zašto zapravo nema nikakvih stranih i domaćih spotova u programima sve tri televizije, prisjećajući se sa sjetom vremena Hit depoa i top ljestvice, koja je bila prilično relevantan pokazatelj popularnosti domaćih i stranih izvođača.


Bangourin dobar posao

 Ida Prester i Ivan Vukušić voditelji su emisije VIP Music Club LPOnda je jednog dana 2009. godine Hamed Bangoura, poznat kao voditelj i jedan od urednika neprežaljenog Hit depoa, u suradnji s novinarom, rock kritičarom i glazbenim poduzetnikom Anđelom Jurkasom prodao HTV-u emisije VIP Music Club i VIP Music Club LP. Dakako, prodaja je bila uspješna zahvaljujući dugogodišnjim kontaktima s urednicima i bivšim kolegama, izdašnom sponzoru koji je dobro naplatio ime emisije reklamirajući svoju kompaniju, ali i vrlo dobrom konceptu projekta.

A on glasi: polusatna glazbena emisija koja se emitira svakoga dana u 19:30 na drugom programu, uz reprize sljedećeg jutra, te jednotjedna emisija u trajanju od 120 minuta koja uz postojeću ljestvicu (top 25 domaćih i top 25 stranih spotova/singlova) nudi sasvim pristojan pregled aktualnih glazbenih zbivanja kod nas i u svijetu, uz reportaže i recenzije novih izdanja.

Uz tandem urednika, na emisiji surađuje još jedan nekadašnji glazbeni urednik s HTV-a Bernard Cvek, dnevne emisije vode Tamara Loos i Martina Parlov, a tjednu LP verziju Ida Prester i radijski voditelj Ivan Vukušić.

Svjesni da je televizija u eri interneta postala samo još jedan mediji, autori su se potrudili ponuditi sadržaj emisije i na YouTubeu, MySpaceu, LastFM-u i Twitteru. Tako je možda najbolje dosad spojen televizijski medij s internetom.

Sama emisija nije doživjela nikakvu eksploziju popularnosti kao svojevremeno Hit depo, jer internet je u međuvremenu razvodnio televiziju i ponudio konzumentima popularne glazbe da od samih izvođača dobiju najnovije informacije, pretekavši po brzini televiziju i radio.
 

Povezani članci

Who's Online

We have 242 guests and no members online