Almissa Open Air: Cetinske vile zaključile šesti Omiški festival suvremene umjetnosti

Na Otoku ljubavi zaključen je šesti Almissa Open Air, festival suvremene umjetnosti u Omišu. Smišljeni i organizirani društveni atak i atraktivna likovna priredba sjajno su zazvonili u javnosti! Ugošćena su referentna imena specifičnog estetskog izričaja, čije su poruke (p)ostale dalekometnije i učinkovitije od salonskih lijepih slika i blazirane umjetnosti. Festival je u inat svima i iz svojevrsnog prkosa realiziran s nula kuna! Ali dokle ta odricanja onih koji uistinu nešto rade i zaslužuju puno više? Izuzetno bogat i kritički intoniran program, omiška događanja umjetnosti i umjetnika i dalje tresu malomišćansku sredinu. A to i jest bila svrha da se provokacijom skrene pozornost, dijagnosticiraju problemi, ponudi rasplet...

Zaključen šesti Almissa Open Air, omiški festival suvremene umjetnosti

Piše: Igor Brešan / Slobodna Dalmacija
Foto: Vicenco Bartulin
Izvor: Slobodna Dalmacija


Nakon što su umjetnici okupirali javni prostor širega centra i Mirabellu, na samom koncu mirno su se povukli u kanjon Cetine kako bi formirali malu umjetničku koloniju na Otoku ljubavi. Tijekom tri dana održavale su radionice performansa, predavanja, debate, vježbe i naravno izvedbe.

A kontekst prirodnog okruženja nameće nova pravila, različita od onih koja dopušta ulica ili galerija. Mentalni zid između publike i izvođača i ovdje je bio visok pa je Gildo Bavčević morao preplivati na suprotnu stranu rijeke kako bi ostvario odmak potreban za performans. U radu “Plastic Man Machine” nije pokušao razbiti kamen, već je prikazao Sizifov posao uzaludnog lupanja glavom o stijenu. Performans govori o sadašnjem vremenu koje ne želi ideje već ono traži samo gorivo za potrošnju.

Petar Grimani kroz radionicu je objasnio mentalne programe pomoću kojih je moguće postati “tvrd” poput kamena. Efra Avila je uz zvuke bolivijskih glazbala širio ekološke poruke iz kojih su se mogla iščitati i šamanska načela sjedinjenja sa životinjama. Antej Jelenić pojasnio je kako se mogu napraviti glazbala koje čovjek koristi već tisućama godina. Ivan Sorić Suri nastojao je slušati rijeku puštajući da prevlada apsolutna tišina.

Tri dana događalo se na Cetini puno toga, no u zaključku svega treba podvući, Almissa Open Air dokazao se nehijerarhijskim ustrojem privremene zajednice. Bila je to sloboda od unaprijed definiranog programa i rasporeda, sloboda od očekivanja!

- Mislim kako smo uspjeli u nakani da tri dana u prirodi budu vrijeme zbližavanja prisutnih s okružjem te iznad svega sa Stvoriteljem. Almissa je ušla u novu fazu djelovanja, sada imamo bazu iz koje možemo lakše izvoditi umjetničke akcije na grad Omiš. Krajnji nam je cilj stvoriti umjetničku manifestaciju s globalnim utjecajem - kaže Vice Tomasović, osnivač festivala. Omiški nastupi pokazali su da umjetnost može mijenjati svijet bez ičije podrške, što je iznimno važno u okolnostima kojima svjedočimo.

- Sljedeće godine ipak ćemo tražiti financijsku podršku, kako smo uostalom i radili do sada. Ove godine smo samo željeli dokazati da je i ovo moguće. Novčana sredstva će nam omogućiti da dovedemo još umjetnika izvan splitskog konceptualnog kruga, a po mogućnosti par internacionalnih umjetnika”, zaključio je Tomasović

Povezani članci

Who's Online

We have 128 guests and one member online

  • admin