'Alan Ford' u kazalištu

Alan FordČetrdeset godina po prvom objavljivanju stripa "Alan Ford" u Hrvatskoj, zemlji u kojoj je doživio istinski kultni status, teatarska verzija u izvedbi glumaca Zagrebačkog kazališta mladih pokušava ući u duh jezika i smisao grotesknog humora njegovih tvoraca Magnusa i Maxa Bunkera kako bi progovorili o mistifikaciji pojmova siromaštvo i bogatstvo. Temeljna teza koja se provlači kroz strip (u njegovim najboljim nastavcima) bazirala se na tome da su siromaštvo i bogatstvo samo različite strane iste bijede uzrokovane veličanjem novca kao apstraktne vrijednosti koja nas vodi prema raju zemaljskom u kojem se svaka želja može ispuniti. Siromašni preziru bogate samo zato jer i sami nisu bogati, bogati preziru siromašne zbog njihove beskrupulozne borbe za život ...

KAZALIŠTE

"Alan Ford"na kazališnim daskama

Izvor: ZKM

Živeći u vrijeme u kojem se na duhovnom planu sve više ostvaruje ideja diktature proleterijata, preuzimanja vlasti od strane sirotinje u smislu političkog zaklinjanja u sirotinju kao ideala poštenja, skromnosti i moralne besprijekornosti, kazališna predstava bazirana na stripu Alan Ford željela bi razbiti tu sliku o sirotinji kao nositelju moralne čistoće.

Siromaštvo je nešto što probuđuje ono najgore kod čovjeka, a ne ono najplemnitije, kako nam se iz dana u dan nameće kao floskula, kako kažu iz ZKM-a.

Bogatstvo kao ostvarenje vrijednosti u svojoj je biti potpuno bezvrijedno. Predstava Alan Ford postavlja tezu da tako dugo dok je novac kanonska vrijednost sistema i siromašni i bogati zapravo robuju istom bogu, jednako su smiješni i jednako vrijedni prezira.

Centralni su likovi ove priče Alan Ford i Bob Rock, tajni agenti čuvene grupe TNT koji čekajući plaću koja nikako ne stiže iz dana u dan riskiraju vlastiti život radi ostvarivanja tuđeg profita. U situacijama u koje ih se stavlja oni su izloženi pogibelji, potpuno nespremni i bez istinske svijesti što treba napraviti i što će se sljedeće dogoditi.

Njihov je temeljni pokretač za posao glad i neimaština, a nada iznenadni okret sudbine. Sreća. Glavni im je neprijatelj Superhik, anti-superjunak koji radeći kao djelatnik javne čistoće iz prezira prema prljavštini koju stvaraju siromašni odlučuje postati borac za pravdu, što znači oduzimati sirotinji da bi se dalo bogatima - onima koji znaju kako treba živjeti.

Taj obrnuti sistem otvara prostor očuđenja u kojem svakidašnjica postaje dio jednog velikog nesporazuma, stavljajući pod znak pitanja vječito zazivanje Novca kao nasušne potrebe, kao putu prema zadovoljstvu, ostvarenju.

Dramaturginja je Katarina Pejović, scenografi su: Leo Vukelić i Iva Matija Bitanga, kostimografkinja Doris Kristić, skladatelj Frano Đurović.

Podjela uloga:
ALAN FORD – Filip Nola
BOB ROCK, NOSAČ NAMJEŠTAJA – Jasmin Telalović
BROJ JEDAN – Doris Šarić-Kukuljica
SIR OLIVER, PRVI BOGATAŠ – Zoran Čubrilo
ŠEF, ŠEF TEHNIKE, DRUGI BOGATAŠ, – Rajko Bundalo
JEREMIJA, KLOŠAR, SCENSKI RADNIK – Damir Šaban
GRUNF, CRACK – Maro Martinović
SUPERHIK, SMETLAR - Milivoj Beader
PRVI GLUMAC, SLJEPAC, NAJAVLJIVAČ, NEPRIJATELJ – Edvin Liverić
GLUMICA, PRVA SVINJA – Katarina Bistrović Darvaš
DRUGA SVINJA – Nataša Dorčić
NETKO IZ PUBLIKE, TREĆA SVINJA, PRVA DOBROČINITELJICA - Marica Vidušić
BURT HUXLEY, SAMOUBOJICA, PRVI GLAZBENIK , DIJETE - Vedran Živolić
DRUGI GLUMAC, POLICAJAC, KARLO VELIKI, KLOŠAR, INSPEKTOR BROCK, OTAC – Kristijan Ugrina
SLUŠKINJA, DJEVOJKA, HELEN CRACK - Dora Polić Vitez
GLAS S RADIJA, GOSPOĐA, PRVA NOVINARKA , DRUGA DOBROČINITELJICA, DRUGA NOVINARKA – Urša Raukar
ORLANDO, DJED MRAZ, DRUGI GLAZBENIK, NOSAČ HLADNJAKA, SNIMATELJ - Petar Leventić
NETKO DRUGI IZ PUBLIKE, ANGELIKA, KLOŠARICA,BEPPA JOSEPH – Nađa Perišić
KLOŠAR, GLASNIK, MLADIĆ, LOPOV, NOSAČ HLADNJAKA – Danijel Ljuboja.

Povezani članci

Who's Online

We have 193 guests and no members online