Klapska pisma u slici i plakatu Kažimira Hraste

Izložba Hrastinih plakata u OmišuIako mu je dalmatinska pjesma u krvi, a Omiš pri srcu, svaki izuzetak od pravila mora imati valjani povod, a Hrastina se djelatnost vezuje za 37 dugu suradnju na likovnom segmentu festivala – pojasnio je programski iskorak direktor festivala Dražan Mladin. Oblikovane nagrade i priznanja pratili su svih ovih godina festivalski plakati. Izloženi na jednome mjestu u Muzeju grada Omiša kao cjelina svjedoče o umjetnikovu izrastanju, prateći ga od studentskih do današnjih dana kao profesora kiparstva na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Nisu samo vedute, rozete, arhološki artefakti, kamena pročelja i panorame Omiša bile te koje su ga provocirale i zanimale kao grafičko polazište. Bile su tu i kaleta s kareton na balinjere i tri nonice što kritikaju, kao svojevrsne posvete Bebiću i Baloti, ali i obični ljudi, znameniti pjevači, koji su zadužili festival, no naracija se u pravilu skrivala iza neke duhovite dosjetke, skercoznog pogleda na svijet ...

 

OMIŠKI PLAKATI SPLITSKOG UMJETNIKA

Klapska pisma u slici i plakatu Kažimira Hraste

Kažimira Hrastu, splitskog kipara, počastio je 44. festival dalmatinskih klapa Autorskim koncertom, na Trgu Stjepana Radića

Piše: Igor Brešan / Slobodna Dalmacija
Foto: Joško Šupić / Cropix
Izvor: Slobodna Dalmacija

Klapska pisma u slici i plakatu Kažimira Hraste

Šeretska je linija bila otkvačena i pomalo nadrealna u svom tumačenju običaja i okolnosti.

Crtež kipara

- Bio je to ipak crtež kipara, onako s tvrdim linijama, konturama, nekome bi mogle izgledati kao skice za buduće kipove. Šarm te duhovitosti u nama je, Dalmatincima, u ovom čovjeku, pa je bilo pitanje vremena kad će sve izmigoljiti u nadrealno.

Poslije su došle fotografije Ante Verzottija s kojima smo tražili sličnu priču, kolone za brodove bile su poput ljudi s festivalskim majicama, srdele u pajolu ispisivale su logo, kolo za mljevenje ulja bio je mamutski CD.., za trideseto izdanje tri su mamutska X-a od aluminija "podignuta" nasred plaže asocirala su na spomenik, ali i bivali apelom za očuvanjem sredine i okoliša onakvima kakvi jesu. Baš onako kako se to nastoji s pjesmom, dalmatinskom - povjerio nam je Hraste.

klape u Omišu

Naslijeđe i baština

Makar bio zbog logike stvari u službi propagande i informacije, Hraste se redovito oslanjao na baštinu, slavio je kroz crtež spomeničko naslijeđe, ali se i posvećivao simbolici i znamenju koje je bilo u direktnoj vezi s klapskom pjesmom – rekao je otvarajući izložbu Ante Novaković, povjesničar umjetnosti, Hrastin prijatelj koji ga prati od samih izlagačkih početaka, otvarajući izložbu.

Hrastin plakat za Omiš 2010

Povezani članci

Who's Online

We have 197 guests and no members online